dijous, 2 de desembre del 2010

La cuina us espera!!!

Després de mesos d'indecisió, al final m'he llançat a fer el meu primer bloc. Com veureu és molt d'estar per casa, sóc així... Desitjo que amb aquest bloc us treieu la mandra i us atreviu a fer alguna recepta. I sobretot, que la disfruteu, perquè per a mi la cuina és un moment per a estar amb unmateix tot escoltant música o per estar amb els amics mentre rius o per estar amb la mare.
Així que endavant, la cuina us espera!
 
No podia començar amb una altra recepta que no fos aquesta, com ja sabeu. És potser la primera recepta que la meva mare em va ensenyar i la que tantes vegades hem fet a casa meva amb les nenes. Segons m'han dit, s'ha anat extenent i fent -se un lloc a altres cuines, així que pels que no la teniu anotada, aquí us la deixo:

Macarrons amb rocafort



Ingredients (per 2 persones):
-      200 g macarrons
-      50 g formatge blau (és més suau que el rocafort)
-      50 g formatge emmental ratllat
-      Una tassa petita (de les de cafè) de llet
-      Un raig d’oli
 
Poseu els macarrons a coure en aigua bullent. Quan siguin cuits, s’escorren i es reserven a banda.
A la mateixa olla, a foc lent, poseu un rajolí d’oli i la llet. A mesura que s’escalfi la llet, afegiu-hi el formatge blau tallat a trossets. S’ha d’anar desfent el formatge sense parar de remenar per tal que no quedin grumolls. Per aconseguir una bona consistència de la salsa, afegiu el formatge emmental ratllat, mica en mica, per tal d’espessir la salsa. Si trobeu que és massa espessa hi afegiu més llet. Aneu jugant amb la llet i el formatge emmental per aconseguir la consistència adequada.
Un cop tingueu la salsa sense grumolls afegiu a l’olla els macarrons. Quan hagi quedat ben barrejat, ja ho podeu servir.
Bon profit!
 
Dedicada a la meva mare***

1 comentari:

  1. Et felicito pel blog, per haver-te decidit. M'agrada molt el fons de pàgina: és molt sugerent i fresc. En quant a la recepta és ideal, ja que la pasta agrada gairebé a tothom i sembla molt fàcil de fer. Pels que no ens agrada massa cuinar, aquest tipus de receptes ens van de primera. Ja la probaré i te'n diré alguna cosa. Segur que m'agradarà.
    Una abraçada,ànims i bon profit.

    ResponElimina